Thursday, November 3, 2011

.Harapan & Kerja Sambilan. :)

UiTM da apply, so tunggu je keputusan nye, mitak-mitak ade rezeki untuk sambung blaja. Pastu taun dopan apply lagih ngan UPU, InsyaAllah dapat. Mood study blom abes lagih neh. Kursus-kursus yang aku pilih tu sume da ikowt kelayakan aku, kalo xdapat nak wat caner. Meanwhile, aku g job hunting with my bestfriend. Ade jugak aku pegi temuduga untuk keje tetap tapi tak diizinkan oleyh ayah aku. Die cakap kalo nak sambung blaja, keje part time je duluh, xyah nak keje2 serious sgt. Kalo xnak keje, dok je kat umah. So, macam ler aku neh suke dok terperuk kat umah mcm anak dara mithali kan? wahaha. Aku kua ler carik keje part time kat bandar KB.


Lam puluh2 jugak la jawatan kosong yang ade tapi ade yang ayah aku tak berkenan, bile ayah aku izin mama BFF aku plak yg tak berkenan. Last2 keje kat satu kedai neh, agak lebat gak ler gaji nye. Kalo keje lame, dapat elaun lagih. ahaks. InsyaAllah aku start keje arinih. Agak baik prihatin member aku sorang neh, SMS aku pepagi buta untuk ucap "Selamat Bekerja". HAHA. Ni ler untung nye ade kawan camnih, ade semangat cket aku nak g keje.


Mr. Nestum plak ok je skang neh walaupun masih ade lagih salah faham sane sini. Papepun, masih perlu cuba untuk memahami die. So ekah, ko jangan nak ego mengalahkan ego die plak. Kawan aku cakap, lam hubungan neh, kene SABAR, BERTOLAK ANSUR. Dua elemen nih ler yang aku agak kureng lam diri sendiri. PErlu belajar lagih. insyaAllah.


Jom pegi keje! Keje neh kire yang ketiga la aku wat part time. ahaks! Yeaay ME! :)

No comments:

Post a Comment