Wednesday, February 17, 2010

Sunshine in my days of misery


Mari pakat kelih pakat ngadap blog huk boring ni. Tajuk hilir wak kuk ore putih tapi isi bahasa ulu klate. Nok kato bolok, nok kato hino, atah demo la belako, asalkam ambo sene ati jadi ore klate.

Male ni ambo nk bercerito segalo huk blaku recently. Selain pado berperap aley rumoh, aku tubik la jgk me'round area kg aku. Bersama huk duk peluk aku atah muto, Fizan, saim rapat aku sejak azali. Aku citer belako la ko minah tu hal kolej, hal broke up nga Razi, hal Man, hal family aku, hal Reza, dio jenis xbrapo nok dgr, skali skalo japuk jgk nok crito psl dio. huhuhu. Tapi aku tetap suko saing nga dio sapa ko tuo.

Susoh payoh aku pikul sore aku jah, ketawo suko aku kongsi nga saim2 aku. Dari hal che rose huk terluka ngan sikap laki, kepado hal Amy nga saim2 dio. Dari kongsi kebanggaan pointer Fizan, kepado hal Man huk slow2 masuk line ejah aku.

Hidup aku ni ibarat paku huk tlekat dale dinding kayu. Mulo2 paku bersinar tidop adow karat, teguh kukuh kayu huk tidok reput dimakan anai2. Sejak dulu aku byk bkorban, kade2 kompius dgn diri aku sndiri. Level idup aku bruboh, tapi aku tetap blh raso hepi slagi saim2 aku adow nga aku. Ibarat paku huk kemah dale dinding kayu, aku tetap akan pege kemah persahabatan aku, smpai aku tuo pun ore akan ingt jaso aku.

Sebagaimano mendale nyow ayat kiasan aku, sedale itu jgk la makno huk ptot sapa kepado pembaco. Selagi idup ni ditruskan, selagi adow insan2 huk sedia kongsi gapo2 nga kito, selagi tu la kito ptot menghargai. Tidok pyoh nok hargai jaso ore. Jgn duk blagok, jgn duk kato. Keno bringat sokmo, xdop soram pon atah dunio ni insan huk sempurna.

No comments:

Post a Comment